Home arrow صفحه اصلی arrow آوای مارکده arrow گزارش نامه 177 اول اسفند 97
گزارش نامه 177 اول اسفند 97 چاپ ارسال به دوست
نویسنده Administrator   
1397/11/29 ساعت 10:33:21
فهرست صفحات
گزارش نامه 177 اول اسفند 97
صفخه 2
صفخه 3
صفخه 4
صفخه 5
صفخه 6
یادداشت ها

نویسنده Anonymous در تاریخ 1397/12/09 ساعت 06:11:07
با عرض سلام من ازاینکه بقول خودش مدیرکانال بدون سانسوربعضی کاراش خوب وبحق بود ولی چون آدم مال مردم خوروریاکاربودوآشوبگربودکارخیلی خیلی خوبی انجام دادین که آنراحذف کردین ولی بشرط آنکه خودت هم آشوب بپانکنیانشاالله که این چنین باشدریاکاری کمترازخیانت کاری نیست باتشکرازمدیرسایت آقای شاهسون

نویسنده موج زنده رود در تاریخ 1397/12/09 ساعت 07:43:46
سلام هم استانی هموطن وقت بخیر/دوست عزیزو کاربرگرامی! که نمیدانم کجایی هستی /ما مارکده ای ها همانطورکه تا کنون باهمت خودمان ومسئولانمان موانع وسختی های زیادی راپشت سرگذاشته ایم و روستایی پیشرفته و مدرن با امکانات بالا ساخته ایم که به زرسه قاطع نگین انگشتری روستاهای پیرامونش هست وبدون تردید به پنج روستای پیرامون خودش خدمات متعددی را ارائه میدهد زین پس هم شما ساکنان بقیه روستاها بدانیدومتوجه باشیدکه این چندتا مشکل راهم با همت وهم اندیشی وهمدلی مسئولانمان برطرف خواهیم کرد....مارکده هرچقدرهم مشکل داشته باشد بازهم به گفته خیلی از هم استانی ها وحتی مردم استان همجواریعنی اضفهان که بارها به مارکده سفرکرده اند همچنان سرآمد روستاهای حاشیه زاینده رود واستان چهارمحال وبختیاری ست زیبایی وپیشرفتش ومدرنیته بودنش به مراتب بیشرازروستاهای همجوارش است روستایی گمنام وبی دروپیکر وکم برخوردارنیست بهرحال هرجامعه ای چه شهری وپیشرفته وچه روستایی ودورافتاده همواره باچالشها وموانعی برسرراه پیشرفتش دست وپنجه نرم میکند مقاطعی توی روند یه کاروتغییروتحولی خلل ایجاد میشود کاری وتصمیمی باوقفه و تآخیرمواجه میشود این طبیعی یه! جاهایی درحق مردم این روستا بواسطه لابی وپارتی بازی ودورزدن قانون اجحاف شده است بعضا"بواسطه کج فهمی ها وترجیح منافع شخصی برمنافع اجتماعی وعمومی عده ای منفعت طلب وسوء استفاده گرازآب گل آلود ماهی گرفته اندو نوارموفقیت وپیشرفت این روستا رادرمقاطعی پاره کرده اند پاره ای اوقات بین مردم ومسئولان شکراب شده اما باهمه این تفاسیر همچنان وهمگان دست دردست هم داده ایم تابایک وفاق وهمدلی مضاعف ازسدتمامی این مشکلات وموانع عبورکرده تا دیاروسرزمین مادری مان کماکان قلب تپنده ی حاشیه زاینده رود باشد.پس بهتر وشایسته ومنطقی تر است که شما دوست گرامی بیشتر به مشکلات روستای خودتان بیندیشیدوبپردازید. تمرکزتان برروی اتفاقات وکم کاری مسئولان ونقاط ضعف وقوت روستای خودتان باشد ودرادبیات نوشتاری تان هم تجدیدنظرکنید.چراکه اینگونه مردم ومسولان یک روستایی رابه هردلیلی خطاب کردن شایسته یک انسان عصرجدید نیست! زیبنده یک ادم روشنفکر نیست که روستای خودش را مبرا از کاستی ها ومشکلات بداند وروستایی دیگر را غرق در مشکلات وندانم کاری وسهل انگاری وکم کاری!!!!!!/اردتمندتان رجب علی عرب مارکده زیبا ومدرن

نویسنده Anonymous در تاریخ 1397/12/09 ساعت 15:54:17
با سلام خدمت تمامی همشهریان.یه صحبتی با پسر کلاهبردار دارم..تو که هم پرونده پدرت خرابه هم خودت چرا خودتون پشت مقدسات و غیره و غیره مخفی میکنید و اومدی یه گروه زدی رهروان رهبر ..اخه قربون اون رهبر کبیر و عزیز برم

نویسنده عرب مارکده در تاریخ 1397/12/10 ساعت 07:14:44
شکی نیست که هیچ کس آدم ریاکار را دوست ندارد. اما اگر کسی ما را دو-روی خطاب کند، از این افراد بیشتر بد مان میآید. 
با این وجود، بیشتر ما تاحدی ریاکار هستیم. اما چرا گفتار و رفتار ما انسانها از هم فرق می‎کند؟ 
آیا دورویی جزء از خواص آدمی است؟ 
اگر ریاکاری وجود نمی داشت، آیا جهان می‎توانست جای بهتری باشد

نویسنده عرب مارکده در تاریخ 1397/12/10 ساعت 07:16:49
FireBoy میگه: 
خستــــه ام از تمــــام بــاور هـــا . . . 
 
خستــــه ام از تمــــام نــــگاه هـــا . . . 
 
از حـــرفهـــا . . پــچ پــچ هــــا . . . 
 
کـــاش دنیـــــا رنـــگ عـــوض کنـــد 
 
کـــاش بـــاران ببـــارد و بـــا خـــود ایـــن دورنگیـــــه 
 
دوروییــــها را بشــــویــد . . . 
 
مـــن دلـــم دنیــــای تـــازه 
 
فکــــر تــــازه 
 
هــــوای تـــازه میخــــواهــــد

نویسنده .....نوری در تاریخ 1397/12/10 ساعت 16:20:50
✍️ چطور انسان‌های با اخلاق دست به شرارت می‌زنند؟ 
 
 
🔻هیتلر مشروبات الکلی مصرف نمی‌کرد و سیگار نمی‌کشید و عاشق موسیقی و نقاشی بود. از آزار دیدن حیوانات ناراحت می‌شد و برای اولین بار در تاریخ اروپا، قوانین حمایت از حیوانات را وضع کرد. وی حامی محیط زیست و خانواده بود و به زنان احترام می‌گذاشت. این ویژگی‌ها در کنار کشتارهای وسیع سردرگم کننده است با این حال این تضادها در هیتلر خلاصه نمی‌شود، بی‌رحم‌ترین شکنجه‌‌گران هم چه بسا پدرانی دلسوز باشند و از دیدن زخمی در انگشت فرزندشان ناراحت شوند. 
 
پرسش اصلی این است که چطور انسان‌هایی که باور قوی به ارزش‌های اخلاقی دارند و در سایر بخش‌های زندگی دل‌رحم هستند می‌توانند دست به اعمال غیراخلاقی بزنند؟ 
 
پاسخ «بندورا» استاد دانشگاه استنفورد چنین است "افراد معمولا دست به اعمال ناپسند نمی‌زنند مگر آنکه جنبه‌های غیراخلاقی آن اعمال را برای خودشان توجیه کرده باشند." او این حالت را "غیرفعال کردن کنترل درونی" نامید. 
 
این اتفاق چگونه روی می‌دهد؟ #بندورا چند مکانیسم شناختی- روانی را که می‌توانند باعث غیرفعال شدن کنترل درونی افراد شوند توضیح داد: 
 
1⃣ توجیه اخلاقی: با تاکید بر اهداف متعالی رفتار غیراخلاقی طوری توجیه می‌شود که قابل دفاع یا حتی ستایش‌آمیز به نظر برسد. شستشوی مغزی هم مثالی از این روش است. ترویست‌های انتحاری با همین روش اقناع می‌شوند، پاک کردن زمین از گناه، رفتن به بهشت موعود و... 
 
2⃣ تلطیف لغوی یا حسن تعبیر: نامگذاری یک فعل غیراخلاقی با کلمات متفاوت که چهره‌ آن را می‌پوشاند. فرماندهان در ابوغریب از لفظ "نرم کردن" به جای شکنجه کردن استفاده می‌کردند و رهبران نازی کشتار یهودیان را "پاکسازی اروپا" می‌نامیدند. نمونه‌های دم‌دستی‌تر این روش استفاده از "اختلاس" به جای دزدی و "شیطنت" به جای خیانت‌های جنسی در ازدواج است. 
 
3⃣ مقایسه با دیگران: در این روش فرد با مقایسه رفتار خود با نمونه‌هایی بدتر از سوی دیگران از عذاب وجدان خود کم می‌کند. "آنقدر تو این کشور دزدی می‌شه که از زیر کار در رفتن ما جلوش هیچی نیست". 
 
4⃣ جابجایی یا تقسیم مسئولیت: فرد در این حالت مسئولیت را به گردن یک منبع خارجی می‌اندازد یا آن را میان جماعت بزرگی تقسیم می‌کند. در قتل عام "می لای" یک گروه از سربازان امریکایی پانصد غیر نظامی ویتنامی را شکنجه کردند، مورد تجاوز قرار داند، کشتند و بدن بعضی‌ها را مثله کردند. وقتی ١٤ نفر از افسران بابت این ماجرا محاکمه شدند مسئولیت را به گردن مافوق انداختند و البته رفع اتهام هم شدند! 
 
5⃣ انسانیت‌زدایی از قربانی: منطق کلی این روش مادون انسان در نظر گرفتن سایرین است. هرچه کیفیت انسانی قربانی بیشتر خدشه‌دار شود، آسیب رساندن به او سهل‌تر می‌شود. کاکاسیا خواندن برده‌ها، کم عقل دانستن زنان و... در واقع پیش درآمدی برای همین رفتارهاست. 
 
6⃣ مقصر دانستن قربانی: در این روش خود قربانی مسبب اصلی شرارت قلمداد می‌شود. کارگرانی که بدرفتاری کارفرما را دلیل دزدی خود می‌دانند، متجاوزی که می‌گوید سر و وضع قربانی تحریک‌آمیز بوده نمونه‌هایی ازاین مکانیسم هستند.

نویسنده ارسطو.. در تاریخ 1397/12/10 ساعت 16:24:57
شیخ را گفتند: دختران ما در امارات خريد و فروش می‌شوند! 
فرمود: ملالی نیست، شيوخ آنجا برادران مايند و تجارت با آنان حلال! 
 
گفتند: سن فحشا به دوازده سال رسيده... 
شیخ فرمود: خیالی نیست سن تكليف نه سال است! 
 
گفتند: فقرا كليه هاشان تمام شد، قلب‌ها را میفروشند!! 
شیخ فرمود: اشکالی نیست، فقط ايمانشان را نفروشند!!! 
 
مریدان گفتند: جوانان غرق اعتیاد و افیون شده اند! 
فرمود:مادام که در مجالس مختلط لهو و لعب نکنند ملالی نیست ! 
 
گفتند:مردان سه جا کار میکنند و از مردی رفته اند اما همچنان مقروض و بدهکارند! 
شیخ فرمود: هنوز از دوازده شب تا اذان صبح زمان کافی برای نماز شب دارند پس اشکال وارد نیست! 
 
گفتند: مردم از فقر و بدبختی و بی عدالتی افسرده و گریان و نالانند! 
شیخ فرمود: مرحبا بسیار گریه کنید تا گناهانتان آمرزیده شود! 
 
ناگاه مریدی عربده زد: وا مصیبتا 
وا اسلاما... در میدان ولیعصر چند تار مو بیرون همی زدندی...! 
 
شیخ خشمگين شد و کف بر دهان آورد و ناسزا گفت و هروله کنان براه افتاد و مریدان زنجیرها و قمه ها برداشتندی و عربده کشان همراه با دبه های ٤ لیتری اسید برای ارشاد به موقعیت اعزام شدند...

نویسنده Anonymous در تاریخ 1397/12/10 ساعت 20:46:46
باعرض سلام خدمت اعضای محترم وخدمت آقای شاهسون..

نویسنده Anonymous در تاریخ 1397/12/11 ساعت 01:01:40
با عرض سلام خدمت اعضای محترم و آقای شاهسون وبا سلام و عرض ادب به استادومعلم جناب آقای رجبعلی عرب هنروادب بیشتر ازاین در توان نداشتم جنابعالی به هنردوست به قلم شدن خودت بنده راغب بفرمایدبنده که هیچگونه توهین بههیچکس بازرگانی ننمودم من هرچه که هم گفتم از قول همین سایت عرض نمودم جنابعالی به بزرگی خودتان مرا ببخشید باکمال تشکرازجناب عالی

نویسنده Anonymous در تاریخ 1397/12/11 ساعت 04:29:13
ببخشیدچندنکته غلط یکی. دست. یکی. عف یکی. بزرگانی. امان از ضعیف شدن چشم



کلیه حقوق این سایت متلعق به روستای مارکده می باشد